Newsletter Willi Lentza! Zachęcamy do zapisów! Szczegóły
Terminy zwiedzania uległy zmianie! Zapraszamy do zapoznania się z majowym grafikiem. Zwiedzanie
Zapraszamy na kolejny pokaz spektaklu Zatrudnimy starego clowna! Zapowiedź wydarzenia
Frida. Kolekcjonerka z Westendu. Zapowiedź wydarzenia
Lex Drewinski w Willi Lentza. Relacja
Prof. Katarzyna Dondalska przedstawia. Mozart da camera Zapowiedź koncertu
Jazz w Willi. Ikony Kultury. Grzegorz Ciechowski. Koncert Radosława Bolewskiego i Macieja Tubisa. Relacja
Ad Astra. Willa Italia. Zapowiedź koncertu
Ad Astra. Moments. S jak saksofon. Relacja
Wydarzenia
Ad astra

Koncert wiosenny

  • [PRZENIESIONE z 2023-03-28] 19-04-2023, Środa, godz. 19:00 -


Szanowni Państwo,

z przykrością informujemy, że z przyczyn niezależnych od Willi Lentza, zaplanowane na 28 marca br. wydarzenie pn. KONCERT WIOSENNY zostało przeniesione na 19.04.2023 (godz.19:00). Wszystkie dotychczas zakupione bilety zachowują swoją ważność. W przypadku, gdy nowy termin koncertu nie jest satysfakcjonujący, bilety można zwrócić w miejscu zakupu (Szczecin, al. Wojska Polskiego 84).W sprawie zwrotu środków za zakup biletów online prosimy kontaktować się z kasą Willi Lentza pod adresem: kasa@willa-lentza.pl
W środę – 19 kwietnia (godz. 19:00), odbędzie się witający wiosnę koncert wypełniony popularnymi kompozycjami Ludwiga van Beethovena, Julesa Masseneta, Claude’a Debussy’ego, Gabriela Fauré, Astora Piazzolli i Jacoba Gade’a.

Maria Radoszewska (skrzypce) i Olga Bila (fortepian) wykonają m.in. słynne „Światło księżyca”, tanga „Jalousie” i „Vuelvo al sur”.

PROGRAM

Ludwig van Beethoven (1770-1827)

Sonata F-dur op. 24 „Wiosenna”

Jules Massenet (1842-1912)

„Méditation” z op. „Thaïs”

Fritz Kreisler (1875-1962)

„Liebesleid”

Claude Debussy (1862-1918)

„Clair de Lune”

Gabriel Fauré (1845-1924)

„Après un rêve” op. 7

Astor Piazzolla (1921-1992)

„Vuelvo al sur”

Jacob Gade (1879-1963)

Tango „Jalousie”

Sylwetki

Olga Bila

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Siergieja Prokofiewa w Doniecku (klasa fortepianu prof. Natalii Czesnokowej). Od 2015 roku pracuje w Operze na Zamku w Szczecinie, w charakterze korepetytora solistów i chóru, uczestnicząc w przygotowaniu wielu spektakli, takich jak np.: polskiej prapremiery „Dokręcania śruby” B. Brittena (decyzją jury Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury – najlepszy spektakl 2016 roku), światowej premiery „Guru” L. Petitgirarda oraz pierwszej szczecińskiej inscenizacji „Króla Rogera” K. Szymanowskiego.

Jest także pedagogiem i akompaniatorem Wydziału Wokalistyki Akademii Sztuki w Szczecinie, współpracuje z orkiestrą Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, zespołami Baltic Neopolis Orchestra oraz Ba-Rock.

W swoim dorobku ma liczne programy koncertowe realizowane ze śpiewakami na Litwie, w Niemczech, Polsce, Rosji i Ukrainie. Wielokrotnie wyróżniona za akompaniament w konkursach wokalnych i instrumentalnych, odbywających się w Polsce (Łódź, Szczecin), na Ukrainie (Dniepr, Donieck, Połtawa) oraz w Niemczech (Ueckermünde).

Maria Radoszewska

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (klasa skrzypiec prof. Mirosławy Pawlak), od roku 2012 pracowała w orkiestrze Opery na Zamku w Szczecinie, gdzie zasiliła grupę I skrzypiec.

Współpracowała też m.in.: z Filharmonią Szczecińską, Filharmonią Gorzowską, Orkiestrą Kameralną Prenzlau i Orkiestrą Baltic Neopolis. Członkini kwartetu smyczkowego Balthus Quartet, z którym zakwalifikowała się do prestiżowego konkursu „Premio Paolo Borciani” we włoskim Reggio Emilia brała także udział w projekcie organizowanym przez Ambasadę Chilijską „Violetta Parra powraca do Polski”. Swe umiejętności z zakresu gry solowej i kameralnej poszerzała m.in. podczas warsztatów prowadzonych przez prof. Tomasza Tomaszewskiego (Berlin), prof. Zygmunta M. Kowalskiego (Bruksela), prof. Michaela Vaimana (Kolonia), prof. Andrzeja Grudnia (Belgia), Quatuor Ébène (Francja) i Fine Arts Quartet (USA).
Koncert wiosenny