Newsletter Willi Lentza! Zachęcamy do zapisów! Szczegóły
Terminy zwiedzania uległy zmianie! Zapraszamy do zapoznania się z kwietniowym grafikiem. Zwiedzanie
Zapraszamy do udziału w konkursie SAXandVILLAS 2025. Szczegóły
Ikony kultury. Sinatra Out Of Lights. Zapowiedź koncertu
Wernisaż wystawy Eonflux. Zapowiedź wydarzenia
Latin Jazz Willa. Marita Albán Juárez Quartet. Zapowiedź koncertu
Ad Astra. Wariacje Goldbergowskie. Zapowiedź koncertu
Koncert Pasyjny. Oratorium Josepha Haydna. Siedem Ostatnich Słów Chrystusa Na Krzyżu. Zapowiedź koncertu
Kolekcja Doeringów pod lupą. Historia pewnej znajomości – nie tylko o obrazach Carla Schucha. Zapowiedź wydarzenia
Dźwięk. Wykład prof. Stefana Weyny. Zapowiedź wydarzenia
Ad Astra. Premiera i gwiazdy. Victoria w Willi Lentza. Zapowiedź koncertu
Fryderyk Chopin w Willi Lentza. Dzieła wszystkie. Wojciech Kubica Relacja
1888. Willa miłości. Powrót spektaklu! Zapowiedź wydarzenia
Wydarzenia
Ad astra

Koncert wiosenny



Szanowni Państwo,

z przykrością informujemy, że z przyczyn niezależnych od Willi Lentza, zaplanowane na 28 marca br. wydarzenie pn. KONCERT WIOSENNY zostało przeniesione na 19.04.2023 (godz.19:00). Wszystkie dotychczas zakupione bilety zachowują swoją ważność. W przypadku, gdy nowy termin koncertu nie jest satysfakcjonujący, bilety można zwrócić w miejscu zakupu (Szczecin, al. Wojska Polskiego 84).W sprawie zwrotu środków za zakup biletów online prosimy kontaktować się z kasą Willi Lentza pod adresem: kasa@willa-lentza.pl
W środę – 19 kwietnia (godz. 19:00), odbędzie się witający wiosnę koncert wypełniony popularnymi kompozycjami Ludwiga van Beethovena, Julesa Masseneta, Claude’a Debussy’ego, Gabriela Fauré, Astora Piazzolli i Jacoba Gade’a.

Maria Radoszewska (skrzypce) i Olga Bila (fortepian) wykonają m.in. słynne „Światło księżyca”, tanga „Jalousie” i „Vuelvo al sur”.

PROGRAM

Ludwig van Beethoven (1770-1827)

Sonata F-dur op. 24 „Wiosenna”

Jules Massenet (1842-1912)

„Méditation” z op. „Thaïs”

Fritz Kreisler (1875-1962)

„Liebesleid”

Claude Debussy (1862-1918)

„Clair de Lune”

Gabriel Fauré (1845-1924)

„Après un rêve” op. 7

Astor Piazzolla (1921-1992)

„Vuelvo al sur”

Jacob Gade (1879-1963)

Tango „Jalousie”

Sylwetki

Olga Bila

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Siergieja Prokofiewa w Doniecku (klasa fortepianu prof. Natalii Czesnokowej). Od 2015 roku pracuje w Operze na Zamku w Szczecinie, w charakterze korepetytora solistów i chóru, uczestnicząc w przygotowaniu wielu spektakli, takich jak np.: polskiej prapremiery „Dokręcania śruby” B. Brittena (decyzją jury Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury – najlepszy spektakl 2016 roku), światowej premiery „Guru” L. Petitgirarda oraz pierwszej szczecińskiej inscenizacji „Króla Rogera” K. Szymanowskiego.

Jest także pedagogiem i akompaniatorem Wydziału Wokalistyki Akademii Sztuki w Szczecinie, współpracuje z orkiestrą Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, zespołami Baltic Neopolis Orchestra oraz Ba-Rock.

W swoim dorobku ma liczne programy koncertowe realizowane ze śpiewakami na Litwie, w Niemczech, Polsce, Rosji i Ukrainie. Wielokrotnie wyróżniona za akompaniament w konkursach wokalnych i instrumentalnych, odbywających się w Polsce (Łódź, Szczecin), na Ukrainie (Dniepr, Donieck, Połtawa) oraz w Niemczech (Ueckermünde).

Maria Radoszewska

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (klasa skrzypiec prof. Mirosławy Pawlak), od roku 2012 pracowała w orkiestrze Opery na Zamku w Szczecinie, gdzie zasiliła grupę I skrzypiec.

Współpracowała też m.in.: z Filharmonią Szczecińską, Filharmonią Gorzowską, Orkiestrą Kameralną Prenzlau i Orkiestrą Baltic Neopolis. Członkini kwartetu smyczkowego Balthus Quartet, z którym zakwalifikowała się do prestiżowego konkursu „Premio Paolo Borciani” we włoskim Reggio Emilia brała także udział w projekcie organizowanym przez Ambasadę Chilijską „Violetta Parra powraca do Polski”. Swe umiejętności z zakresu gry solowej i kameralnej poszerzała m.in. podczas warsztatów prowadzonych przez prof. Tomasza Tomaszewskiego (Berlin), prof. Zygmunta M. Kowalskiego (Bruksela), prof. Michaela Vaimana (Kolonia), prof. Andrzeja Grudnia (Belgia), Quatuor Ébène (Francja) i Fine Arts Quartet (USA).
Koncert wiosenny