W sobotę, 26 lutego o godzinie 19:00, odbędzie się w Willi Lentza koncert, podczas którego rozbrzmiewać będą utwory popularne za życia Augusta Lentza. Między innymi kompozycje Carla Loewego i Franza Schuberta wykonają Izabela Rudnicka – mezzosopranistka i Olga Bila – pianistka.
Carl Loewe (1796-1869) / Adelbert von Chamisso (1781-1838)
„Frauenliebe” op. 60
Franz Peter Schubert (1797-1828) / Franz von Schober (1796-1882)
„An die Musik” op. 88 nr 4, D. 547
Franz Peter Schubert (1797-1828) / Friedrich Ruckert (1788-1866)
„Du bist die Ruh” op. 59 nr 3, D. 776
Franz Peter Schubert (1797-1828) / Johann Wolfgang von Goethe (1749-1832)
„Gretchen an Spinnrade” op. 2, D. 118
WYKONAWCY
Izabela Rudnicka – mezzosopran
Olga Bila – fortepian
Sylwetki
Izabela Rudnicka
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, Wydziału Wokalno-Aktorskiego, klasy śpiewu prof. Wojciecha Maciejowskiego.
Debiutowała w Operze na Zamku w Szczecinie rolą III Damy w „Czarodziejskim flecie” W.A. Mozarta (2004 rok), następnie kreowała rolę Cześnikowej w “Strasznym Dworze” S. Moniuszki, Santuzzy w „Cavalerii Rusticanie” P. Mascagniego.
Z zespołem wokalnym Europa Chor Akademie nagrała kilka płyt z muzyką współczesną oraz brała udział w największych festiwalach muzycznych Europy i Azji, występując pod batutą takich sław jak C. Cambreling, Z. Mehta, V. Jurowski i K. Penderecki. Na scenie Den Norske Opera & Ballett brała udział w niezwykłych produkcjach operowych przygotowywanych we współpracy z europejskimi teatrami Covent Garden i Opera Lyon. Jej repertuar obejmuje dzieła muzyki dawnej, operowej, pieśni, a także musical. Śpiewała w filharmoniach gdańskiej, poznańskiej i szczecińskiej, współpracowała z zespołem Camerata Nova p/d E. Kusa, Fundacją Muzyki Dawnej i zespołem Szczecin Vocal Project p/d P. Osuchowskiego. Jest też pedagogiem śpiewu, odpowiada za przygotowanie wokalne i emisję głosu Chóru Akademii Morskiej w Szczecinie.
Olga Bila
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Sergiusza Prokofiewa w Doniecku – klasy fortepianu prof. Natalii Czesnokowej. Swoje umiejętności pianistyczne doskonaliła też u prof. Igora Riabowa (Ukraina), prof. Susanny Arabkiercewej (Rosja) i prof. Wiery Nosiny (Rosja).
Nauczycielka gry na fortepianie w ukraińskich szkołach muzycznych pracowała również jako akompaniatorka dyrygentów i wokalistów w swojej Alma Mater. Korepetytorka solistów i chóru Opery na Zamku w Szczecinie, przygotowywała m.in. następujące premiery: „Historia najmniej prawdopodobna” Jerzego Kornowicza, „Dokręcanie śruby” Benjamina Brittena, „Guru” Laurenta Petitgirarda i „Proces” Philipa Glassa. Obecnie współpracuje ze szczecińską Akademią Sztuki i z Filharmonią im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. Nagrodzona wieloma dyplomami za najlepszy akompaniament na konkursach organizowanych w Dnieprze, Doniecku, Łodzi, Połtawie i Szczecinie, koncertowała ponadto jako solistka na Litwie, w Niemczech, Polsce, Rosji i na Ukrainie.