Katarzyna Dondalska
Jej nazwisko pojawiało się na afiszach obok gwiazd światowego formatu, do których należą: F. Araiza, B. Bonney, T.Brönner, C. de Burgh, D. Damrau, G. Emmerlich, P. Esswood, E. Gruberová, E. Gunsch, K. Hoffmann, A.M. Kaufmann, D. Korchak, U. Lemper, K. Merling, H. Müller-Brachmann, W. Ochman, S. Pop, D. Rancatore, L. Ryan, A. Tomowa-Sintow, Joja Wendt, G. Wewel i P. York,
Występowała na scenie Stadttheater Heidelberg i na deskach Teatru Narodowego w Mannheim w roli Najady w Galowym przedstawieniu Ariadny auf Naxos R. Straussa. Jako pierwsza na świecie dokonała nagrań arii Karla Dittersa von Dittersdorf i pieśni religijnych Ottona Mieczysława Żukowskiego oraz Józefa Wieniawskiego.
Do jej znaczących ról należą: Królowa Nocy w Czarodziejskim flecie oraz Konstancja w Uprowadzeniu z seraju, Zerbinetta w Ariadnie na Naxos, Olimpia w Opowieściach Hoffmanna, Rozyna w Cyruliku sewilskim, tytułowa partia w operze Słowik I. Strawińskiego. Wszystkie te partie kreowała na wielkich scenach operowych: Grand Opera Houston, Welsh National Opera Cardiff, Korean National Opera Seoul, Teatro Colon Buenos Aires, Teatro Lirico di Cagliari, Nationaltheater Mannheim, Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie.
Współpracowała m.in. z orkiestrami: Royal Philharmonic Orchestra Liverpool, San Diego Symphony Orchestra, WDR Rundfunkorchester Köln, NDR Rundfunksinfonieorchester Hannover, Deutsches Filmorchester Babelsberg, BBC Orchestra London, Bruckner-Symphonieorchester Linz.
Katarzyna Dondalska otrzymała tytuł Profesora Belwederskiego od Prezydenta Polski w lutym 2021.