Newsletter Willi Lentza! Zachęcamy do zapisów! Szczegóły
Terminy zwiedzania uległy zmianie! Zapraszamy do zapoznania się z kwietniowym grafikiem. Zwiedzanie
Zapraszamy na kolejny pokaz spektaklu Zatrudnimy starego clowna! Zapowiedź wydarzenia
Frida. Kolekcjonerka z Westendu. Zapowiedź wydarzenia
Lex Drewinski w Willi Lentza. Relacja
Prof. Katarzyna Dondalska przedstawia. Mozart da camera Zapowiedź koncertu
Jazz w Willi. Ikony Kultury. Grzegorz Ciechowski. Koncert Radosława Bolewskiego i Macieja Tubisa. Relacja
Ad Astra. Willa Italia. Zapowiedź koncertu
Wydarzenia | Koncert

Magiczny Świat Muzyki – K. Dondalska oraz N. Dondalski, P. Skałuba i M. Landowski

  • Willa Lentza
  • 22-11-2022, Wtorek, godz. 19:00 -


W czwartek, 22 listopada (godz. 19:00), melomani będą mieli okazję wysłuchać koncertu w interpretacji cenionych artystów – Katarzyny Dondalskiej (sopran koloraturowy), Pawła Skałuby (tenor), Natana Dondalskiego (skrzypce) i Michała Landowskiego (fortepian). W programie znajdą się popularne arie z oper i operetek, a także perły muzyki kameralnej na skrzypce i fortepian.
Bilety dostępne:
bilety.willa-lentza.pl



WYKONAWCY

  • Katarzyna Dondalska
  • Paweł Skałuba
  • Natan Dondalski
  • Michał Landowski

PROGRAM

  • K. Millöcker – „Ach, wir armen Primadonnen” z operetki Der arme Jonathan / wyk. Katarzyna Dondalska
  • I. Kalman – aria Tasilla „Graj Cyganie” z operetki Hrabina Marica / wyk. Paweł Skałuba
  • J. Strauss – aria Adeli „Nie margrabio, nie” z operetki Zemsta nietoperza / wyk. K. Dondalska
  • R. Statkowski – A Une Brune op. 32 / wyk. Natan Dondalski
  • J. Strauss – „Kuplety Barinkaya” z operetki Baron Cygański / wyk. P. Skałuba
  • F. Grothe – „Skrzypek i słowik” / wyk. K. Dondalska, N. Dondalski
  • C. Bixio – „Mamma” / wyk. P. Skałuba
  • G. Gershwin – „Summertime” z opery Porgy and Bess / wyk. K. Dondalska
  • E. Di Capua – pieśń neapolitańska „O sole mio” / wyk. P. Skałuba
  • R. Statkowski – Elegie op. 17 / wyk. N. Dondalski
  • A. Sullivan – „Poor wand’ring one” z operetki „Piraci z Penzance” / wyk. K. Dondalska
  • A. Lara – „Granada” / wyk. P. Skałuba
  • J. Strauss – Annen-Polka / wyk. K. Dondalska
  • R. Stolz – „Brunetki, blondynki” / wyk. P. Skałuba
  • F. Lehar – duet “Usta milczą, dusza śpiewa” z operetki Wesoła wdówka / wyk. K. Dondalska, P. Skałuba, N. Dondalski
  • Kalman – duet “W rytm walczyka” z operetki Księżniczka czardasza / wyk. K. Dondalska, P. Skałuba

Sylwetki

Katarzyna Dondalska

Wokalistka jest absolwentką Wyższej Szkoły Muzycznej w Würzburgu (dyplom z wyróżnieniem). Finalistka i laureatka międzynarodowych konkursów wokalnych (Cardiff Singer of the World Festival, Międzynarodowy Konkurs im. Francisco Viñasa w Barcelonie, Konkurs Śpiewu Koloraturowego „Sylvia Geszty”, Międzynarodowy Konkurs Muzyczny Telewizji ARD, Międzynarodowy Konkurs Śpiewaczy w Hertogenbosch) okrzyknięta przez słynną śpiewaczkę operową Barbarę Boney „Ósmym Cudem Świata”.

Jej nazwisko pojawiało się na afiszach obok gwiazd światowego formatu, do których należą: F. Araiza, B. Bonney, T.Brönner, C. de Burgh, D. Damrau, G. Emmerlich, P. Esswood, E. Gruberová, E. Gunsch, K. Hoffmann, A.M. Kaufmann, D. Korchak, U. Lemper, K. Merling, H. Müller-Brachmann, W. Ochman, S. Pop, D. Rancatore, L. Ryan, A. Tomowa-Sintow, Joja Wendt, G. Wewel i P. York,

Występowała na scenie Stadttheater Heidelberg i na deskach Teatru Narodowego w Mannheim w roli Najady w Galowym przedstawieniu Ariadny auf Naxos R. Straussa. Jako pierwsza na świecie dokonała nagrań arii Karla Dittersa von Dittersdorf i pieśni religijnych Ottona Mieczysława Żukowskiego oraz Józefa Wieniawskiego.

Do jej znaczących ról należą: Królowa Nocy w Czarodziejskim flecie oraz Konstancja w Uprowadzeniu z seraju, Zerbinetta w Ariadnie na Naxos, Olimpia w Opowieściach Hoffmanna, Rozyna w Cyruliku sewilskim, tytułowa partia w operze Słowik I. Strawińskiego. Wszystkie te partie kreowała na wielkich scenach operowych: Grand Opera Houston, Welsh National Opera Cardiff, Korean National Opera Seoul, Teatro Colon Buenos Aires, Teatro Lirico di Cagliari, Nationaltheater Mannheim, Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie.

Współpracowała m.in. z orkiestrami: Royal Philharmonic Orchestra Liverpool, San Diego Symphony Orchestra, WDR Rundfunkorchester Köln, NDR Rundfunksinfonieorchester Hannover, Deutsches Filmorchester Babelsberg, BBC Orchestra London, Bruckner-Symphonieorchester Linz.

Katarzyna Dondalska otrzymała tytuł Profesora Belwederskiego od Prezydenta Polski w lutym 2021.

Paweł Skałuba

Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku (klasa prof. Piotra Kusiewicza – dyplom z wyróżnieniem), w roku 1993 jako jedyny Polak i najmłodszy uczestnik został finalistą I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Plácido Domingo w Paryżu. Z okazji obchodów 1000-lecia Miasta Gdańska, wystąpił w Watykanie (Bazylika Świętego Piotra), biorąc udział w koncercie pod dyrekcją Jerzego Katlewicza w obecności papieża Jana Pawła II.

Stypendystę firmy Yamaha nominowano do prestiżowej nagrody polskiego przemysłu fonograficznego Fryderyk za płyty z nagraniami kanonów Stanisława Moniuszki i Polish Songs. Wokalista brał też udział w światowej prapremierze Ça Ira autorstwa Rogera Watersa (Pink Floyd).

Występował m.in. jako: Alfred w Traviacie Verdiego, Stefan w Strasznym dworze Moniuszki, Pinkerton w Madame Butterfly i Cavaradossi w Tosce Pucciniego, Edwin w Księżniczce czardasza Kálmána, Eisenstein w Zemście nietoperza J. Straussa, Pollione w Normie Belliniego, Książę w Rigoletto Verdiego, Sandor Barinkay w Baronie cygańskim J. Straussa, Don Ottavio w Don Giovanim Mozarta, Leński w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego, Jontek w Halce Moniuszki, Narraboth w Salome R. Straussa, Pierre w Madame Curie E. Sikory, Don Jose w Carmen Bizeta, Wacław w Marii Statkowskiego.

Laureata X edycji Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Śpiewak oklaskiwano w większości krajów Europy, a także w Kanadzie (Mississauga Living Arts Center), USA (Chicago Symphony Center) i w Chinach.

Natan Dondalski

Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (klasa prof. Mirosława Ławrynowicza – dyplom z wyróżnieniem) doskonalił swoje umiejętności także u wybitnych skrzypków Grigorij Żyhslina w Würzburgu i Rosy Fain (uczennica Davida Ojstracha, zwyciężczyni Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego Konkursu im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu – 1957).

Stypendysta Fundacji Kultury Polskiej oraz Ministra Kultury i Sztuki uczestniczył w mistrzowskich kursach skrzypcowych u P. Amoyala, M. Jaszwili, W. Marschnera i W. Wiłkomirskiej oraz koncertował z takimi orkiestrami symfonicznymi jak: Polska Orkiestra Radiowa w Warszawie, Symfoniczna Vratislavia, Słowacka Sinfonietta, NOSPR w Katowicach, Orchestra Nationala a Republicii Moldova, Państwowa Orkiestra Symfoniczna w Weimarze, Filharmonii we Freiburgu, SWR Rundfunkorchesters Kaiserslautern, Klassische Philharmonie Bonn. Grał pod batutą takich dyrygentów jak m.in.: O. Balan, H. Beissel, M.J. Błaszczyk, T. Bugaj, P. Falk, S. Heled, J. Maksymiuk, W. Marschner, M. Pijarowski, J. Salwarowski, M. Suehiro i A. Wit.

Występował w następujących prestiżowych salach koncertowych: Beethovenhalle w Bonn, Cristal Saal w Obihiro, Filharmonia Narodowa w Sofii i Warszawie, Konserthuset w Oslo, Kölner Philharmonik, Liederhalle w Stuttgardie, Meistersingerhalle w Norymberdze, Musikhalle w Hamburgu, Schauspielhaus w Berlinie, Studio Koncertowe im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie i White Hall w Helsinkach,

Od 2004 roku prowadzi też działalność pedagogiczną w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. G. Bacewicz w Koszalinie i szczecińskiej Akademii Sztuki.

Michał Landowski

Pianista, kameralista. Absolwent szczecińskiej Akademii Sztuki (klasa prof. Bogusława Rottermunda – dyplom z wyróżnieniem). Laureat wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych. Do najważniejszych jego laurów należą:
  • I nagroda w kategorii fortepian solo oraz II nagroda w kat. zespołów kameralnych na VIII Europejskim Konkursie Muzycznym w Filadelfii (Włochy)
  • I nagroda w kategorii fortepian solo na 28. Międzynarodowym Konkursie Młodych Muzyków „Citta ’di Barletta” (Włochy)
  • I nagroda w kategorii fortepian solo oraz II nagroda w kategorii zespoły kameralne na 29. Międzynarodowym Konkursie Młodych Muzyków „Citta ’di Barletta” (Włochy)
  • Nagroda specjalna Dyrektora Artystycznego konkursu „Citta ’di Barletta”.


M. Landowski działalność artystyczną łączy z aktywnością pedagogiczną, w szczecińskiej Akademii Sztuki na Wydziale Wokalnym oraz w Zakładzie Fortepianu. W kręgu jego zainteresowań znajduje się kameralistyka wokalna. Dla wytwórni Acte Préalable dokonał dotychczas trzech rejestracji płytowych: Józef Wieniawski – Komplet dzieł wokalnych (światowa premiera fonograficzna), Robert Schumann – cykl pieśni Myrten op. 25 oraz Raul Koczalski – Dzieła wokalne (również światowa premiera fonograficzna).
Magiczny Świat Muzyki