The visiting dates have changed! We invite you to see the February schedule. Tours
Relacja z kolejnego koncertu z cyklu JAZZ W WILLI - wystąpili Marek Napiórkowski i Artur Lesicki. More...
Już w sobotę, 4.02 o godzinie 19:00 Joanna Tylkowska-Drożdż zaśpiewa arie Franza Lehára. More...
We encourage you to read the latest column by Monika Gapińska. Czasem tylko dłonie (muzyka) grają w filmie
Relacja z wernisażu wystawy WPRAWKA. More...
Zapraszamy na kolejny pokaz spektaklu pt. AKOMPANIATOR. Details
Już we wtorek, 7.02 br. odbędzie się kolejny koncert z cyklu JUVENUM HORTUS. More...
Relacja ze spektaklu Zatrudnimy starego clowna. More...
28 i 29.01 odbył się kolejny koncert z cyklu IKONY KULTURY - THE ART OF ASTOR PIAZZOLLA. More...
Karnawałowe rytmy w Willi Lentza - Report
Zapraszamy do udziału w kolejnej debacie z cyklu WARTOŚCI W KULTURZE. More...
Events | Concert

Magiczny Świat Muzyki – K. Dondalska oraz N. Dondalski, P. Skałuba i M. Landowski

  • Lentz Villa
  • 22-11-2022, Tuesday, at 7:00 pm -


W czwartek, 22 listopada (godz. 19:00), melomani będą mieli okazję wysłuchać koncertu w interpretacji cenionych artystów – Katarzyny Dondalskiej (sopran koloraturowy), Pawła Skałuby (tenor), Natana Dondalskiego (skrzypce) i Michała Landowskiego (fortepian). W programie znajdą się popularne arie z oper i operetek, a także perły muzyki kameralnej na skrzypce i fortepian.
Bilety dostępne:
bilety.willa-lentza.pl



WYKONAWCY

Katarzyna Dondalska
Wokalistka jest absolwentką Wyższej Szkoły Muzycznej w Würzburgu (dyplom z wyróżnieniem). Finalistka i laureatka międzynarodowych konkursów wokalnych (Cardiff Singer of the World Festival, Międzynarodowy Konkurs im. Francisco Viñasa w Barcelonie, Konkurs Śpiewu Koloraturowego „Sylvia Geszty”, Międzynarodowy Konkurs Muzyczny Telewizji ARD, Międzynarodowy Konkurs Śpiewaczy w Hertogenbosch) okrzyknięta przez słynną śpiewaczkę operową Barbarę Boney „Ósmym Cudem Świata”.

Jej nazwisko pojawiało się na afiszach obok gwiazd światowego formatu, do których należą: F. Araiza, B. Bonney, T.Brönner, C. de Burgh, D. Damrau, G. Emmerlich, P. Esswood, E. Gruberová, E. Gunsch, K. Hoffmann, A.M. Kaufmann, D. Korchak, U. Lemper, K. Merling, H. Müller-Brachmann, W. Ochman, S. Pop, D. Rancatore, L. Ryan, A. Tomowa-Sintow, Joja Wendt, G. Wewel i P. York,

Występowała na scenie Stadttheater Heidelberg i na deskach Teatru Narodowego w Mannheim w roli Najady w Galowym przedstawieniu Ariadny auf Naxos R. Straussa. Jako pierwsza na świecie dokonała nagrań arii Karla Dittersa von Dittersdorf i pieśni religijnych Ottona Mieczysława Żukowskiego oraz Józefa Wieniawskiego.

Do jej znaczących ról należą: Królowa Nocy w Czarodziejskim flecie oraz Konstancja w Uprowadzeniu z seraju, Zerbinetta w Ariadnie na Naxos, Olimpia w Opowieściach Hoffmanna, Rozyna w Cyruliku sewilskim, tytułowa partia w operze Słowik I. Strawińskiego. Wszystkie te partie kreowała na wielkich scenach operowych: Grand Opera Houston, Welsh National Opera Cardiff, Korean National Opera Seoul, Teatro Colon Buenos Aires, Teatro Lirico di Cagliari, Nationaltheater Mannheim, Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie.

Współpracowała m.in. z orkiestrami: Royal Philharmonic Orchestra Liverpool, San Diego Symphony Orchestra, WDR Rundfunkorchester Köln, NDR Rundfunksinfonieorchester Hannover, Deutsches Filmorchester Babelsberg, BBC Orchestra London, Bruckner-Symphonieorchester Linz.

Katarzyna Dondalska otrzymała tytuł Profesora Belwederskiego od Prezydenta Polski w lutym 2021.

Paweł Skałuba
Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku (klasa prof. Piotra Kusiewicza – dyplom z wyróżnieniem), w roku 1993 jako jedyny Polak i najmłodszy uczestnik został finalistą I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Plácido Domingo w Paryżu. Z okazji obchodów 1000-lecia Miasta Gdańska, wystąpił w Watykanie (Bazylika Świętego Piotra), biorąc udział w koncercie pod dyrekcją Jerzego Katlewicza w obecności papieża Jana Pawła II.

Stypendystę firmy Yamaha nominowano do prestiżowej nagrody polskiego przemysłu fonograficznego Fryderyk za płyty z nagraniami kanonów Stanisława Moniuszki i Polish Songs. Wokalista brał też udział w światowej prapremierze Ça Ira autorstwa Rogera Watersa (Pink Floyd).

Występował m.in. jako: Alfred w Traviacie Verdiego, Stefan w Strasznym dworze Moniuszki, Pinkerton w Madame Butterfly i Cavaradossi w Tosce Pucciniego, Edwin w Księżniczce czardasza Kálmána, Eisenstein w Zemście nietoperza J. Straussa, Pollione w Normie Belliniego, Książę w Rigoletto Verdiego, Sandor Barinkay w Baronie cygańskim J. Straussa, Don Ottavio w Don Giovanim Mozarta, Leński w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego, Jontek w Halce Moniuszki, Narraboth w Salome R. Straussa, Pierre w Madame Curie E. Sikory, Don Jose w Carmen Bizeta, Wacław w Marii Statkowskiego.

Laureata X edycji Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Śpiewak oklaskiwano w większości krajów Europy, a także w Kanadzie (Mississauga Living Arts Center), USA (Chicago Symphony Center) i w Chinach.

Natan Dondalski
Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (klasa prof. Mirosława Ławrynowicza – dyplom z wyróżnieniem) doskonalił swoje umiejętności także u wybitnych skrzypków Grigorij Żyhslina w Würzburgu i Rosy Fain (uczennica Davida Ojstracha, zwyciężczyni Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego Konkursu im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu – 1957).

Stypendysta Fundacji Kultury Polskiej oraz Ministra Kultury i Sztuki uczestniczył w mistrzowskich kursach skrzypcowych u P. Amoyala, M. Jaszwili, W. Marschnera i W. Wiłkomirskiej oraz koncertował z takimi orkiestrami symfonicznymi jak: Polska Orkiestra Radiowa w Warszawie, Symfoniczna Vratislavia, Słowacka Sinfonietta, NOSPR w Katowicach, Orchestra Nationala a Republicii Moldova, Państwowa Orkiestra Symfoniczna w Weimarze, Filharmonii we Freiburgu, SWR Rundfunkorchesters Kaiserslautern, Klassische Philharmonie Bonn. Grał pod batutą takich dyrygentów jak m.in.: O. Balan, H. Beissel, M.J. Błaszczyk, T. Bugaj, P. Falk, S. Heled, J. Maksymiuk, W. Marschner, M. Pijarowski, J. Salwarowski, M. Suehiro i A. Wit.

Występował w następujących prestiżowych salach koncertowych: Beethovenhalle w Bonn, Cristal Saal w Obihiro, Filharmonia Narodowa w Sofii i Warszawie, Konserthuset w Oslo, Kölner Philharmonik, Liederhalle w Stuttgardie, Meistersingerhalle w Norymberdze, Musikhalle w Hamburgu, Schauspielhaus w Berlinie, Studio Koncertowe im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie i White Hall w Helsinkach,

Od 2004 roku prowadzi też działalność pedagogiczną w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. G. Bacewicz w Koszalinie i szczecińskiej Akademii Sztuki.

Michał Landowski
Pianista, kameralista. Absolwent szczecińskiej Akademii Sztuki (klasa prof. Bogusława Rottermunda – dyplom z wyróżnieniem). Laureat wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych. Do najważniejszych jego laurów należą:
  • I nagroda w kategorii fortepian solo oraz II nagroda w kat. zespołów kameralnych na VIII Europejskim Konkursie Muzycznym w Filadelfii (Włochy)
  • I nagroda w kategorii fortepian solo na 28. Międzynarodowym Konkursie Młodych Muzyków „Citta ’di Barletta” (Włochy)
  • I nagroda w kategorii fortepian solo oraz II nagroda w kategorii zespoły kameralne na 29. Międzynarodowym Konkursie Młodych Muzyków „Citta ’di Barletta” (Włochy)
  • Nagroda specjalna Dyrektora Artystycznego konkursu „Citta ’di Barletta”.

M. Landowski działalność artystyczną łączy z aktywnością pedagogiczną, w szczecińskiej Akademii Sztuki na Wydziale Wokalnym oraz w Zakładzie Fortepianu. W kręgu jego zainteresowań znajduje się kameralistyka wokalna. Dla wytwórni Acte Préalable dokonał dotychczas trzech rejestracji płytowych: Józef Wieniawski – Komplet dzieł wokalnych (światowa premiera fonograficzna), Robert Schumann – cykl pieśni Myrten op. 25 oraz Raul Koczalski – Dzieła wokalne (również światowa premiera fonograficzna).

PROGRAM

  • K. Millöcker – „Ach, wir armen Primadonnen” z operetki Der arme Jonathan / wyk. Katarzyna Dondalska
  • I. Kalman – aria Tasilla „Graj Cyganie” z operetki Hrabina Marica / wyk. Paweł Skałuba
  • J. Strauss – aria Adeli „Nie margrabio, nie” z operetki Zemsta nietoperza / wyk. K. Dondalska
  • R. Statkowski – A Une Brune op. 32 / wyk. Natan Dondalski
  • J. Strauss – „Kuplety Barinkaya” z operetki Baron Cygański / wyk. P. Skałuba
  • F. Grothe – „Skrzypek i słowik” / wyk. K. Dondalska, N. Dondalski
  • C. Bixio – „Mamma” / wyk. P. Skałuba
  • G. Gershwin – „Summertime” z opery Porgy and Bess / wyk. K. Dondalska
  • E. Di Capua – pieśń neapolitańska „O sole mio” / wyk. P. Skałuba
  • R. Statkowski – Elegie op. 17 / wyk. N. Dondalski
  • A. Sullivan – „Poor wand’ring one” z operetki „Piraci z Penzance” / wyk. K. Dondalska
  • A. Lara – „Granada” / wyk. P. Skałuba
  • J. Strauss – Annen-Polka / wyk. K. Dondalska
  • R. Stolz – „Brunetki, blondynki” / wyk. P. Skałuba
  • F. Lehar – duet “Usta milczą, dusza śpiewa” z operetki Wesoła wdówka / wyk. K. Dondalska, P. Skałuba, N. Dondalski
  • Kalman – duet “W rytm walczyka” z operetki Księżniczka czardasza / wyk. K. Dondalska, P. Skałuba
The Magical World of Music
COOKIESThis website uses cookies to allow us to see how the site is used. The cookies cannot identify you. If you continue to use this site we will assume that you are happy with this.
Close