Newsletter Willi Lentza! Zachęcamy do zapisów! Szczegóły
Terminy zwiedzania uległy zmianie! Zapraszamy do zapoznania się z kwietniowym grafikiem. Zwiedzanie
Zapraszamy do udziału w konkursie SAXandVILLAS 2025. Szczegóły
Ikony kultury. Sinatra Out Of Lights. Zapowiedź koncertu
Wernisaż wystawy Eonflux. Zapowiedź wydarzenia
Latin Jazz Willa. Marita Albán Juárez Quartet. Zapowiedź koncertu
Ad Astra. Wariacje Goldbergowskie. Zapowiedź koncertu
Koncert Pasyjny. Oratorium Josepha Haydna. Siedem Ostatnich Słów Chrystusa Na Krzyżu. Zapowiedź koncertu
Kolekcja Doeringów pod lupą. Historia pewnej znajomości – nie tylko o obrazach Carla Schucha. Zapowiedź wydarzenia
Dźwięk. Wykład prof. Stefana Weyny. Zapowiedź wydarzenia
Ad Astra. Premiera i gwiazdy. Victoria w Willi Lentza. Zapowiedź koncertu
Fryderyk Chopin w Willi Lentza. Dzieła wszystkie. Wojciech Kubica Relacja
1888. Willa miłości. Powrót spektaklu! Zapowiedź wydarzenia
Wydarzenia
Ad astra

Ars Longa, Vita Brevis. M. Witczak, R. Kowalczyk



W środę (31.05.2023) w Willi Lentza odbędzie się kolejny koncert wypełniony popularnymi pieśniami oraz ariami ze znanych oper, operetek i musicali skomponowanych przez m.in. F. Chopina, M. Karłowicza, S. Rachmaninowa, L. Bernsteina i innych.
W cyklu AD ASTRA wystąpią Magdalena Witczak (sopran) i Rafał Kowalczyk (fortepian). Spotkanie poprowadzi światowej sławy tenor – Piotr Kusiewicz.

Zapraszamy serdecznie.

Sylwetki

Magdalena Witczak

Absolwentka Liceum Muzycznego im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi (klasa skrzypiec) i gdańskiej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki (klasa śpiewu solowego, dyplom z wyróżnieniem).

Zadebiutowała w roku 1999 rolą Rozyny w „Cyruliku Sewilskim” G. Rossiniego. Do swoich ważniejszych ról scenicznych zalicza ponadto następujące kreacje: Zuzanna w „Weselu Figara” W.A. Mozarta, Norina w „Don Pasquale” G. Donizettiego, Frasquita w „Carmen” G. Bizeta, Oskar w „Balu maskowym” G. Verdiego, Hanna w „Strasznym dworze” S. Moniuszki, Lucia w antycznym dramacie „Gwałt na Lukrecji” B. Brittena, Stasia w „Księżniczce czardasza” E. Kálmána oraz Matka Przełożona w „The Sound of Music” R. Rodgersa.

Występowała z takimi dyrygentami, jak: M.J. Błaszczyk, T. Bugaj, K. Buman, M. Caldi, S. Chrzanowski, M. Florencio Jr., B. Jarmołowicz, J. Katlewicz, A. Knap, A. Kowalska-Pińczak, J. Maksymiuk, J. Przybylski, W. Rajski, Z. Rychert, J. Salwarowski, R. Silva, P. Sułkowski, T. Wicherek, S. Wróblewski, J.M. Zarzycki.

Uczestniczyła w światowym prawykonaniu „Missa Festiva” K. Rozbickiego, wykonała także: „Papa in Memoriam” na sopran, fortepian i sampler elektroniczny G. Grubby, „Mszę Górniczą” A. Marko, kantatę „I noc otoczy Cię jak światło” M. Czerniewicza, „Pieśń Muzy z dźwiękami trąb i dzwonów” na sopran solo i carillon G. Kupreviciusa, dzieła sakralne A. Nikodemowicza, „Pasję” R. Kłoczko, a także „Sic itur ad Deum” B. Wróblewskiej. W roku 2021 współtworzyła projekt artystyczno-naukowy „Polska muzyką malowana”. Światowe prawykonanie odbyło się 09.12.2021 w Filharmonii w Szczecinie.

W swoim dorobku posiada również nagrania radiowe, telewizyjne i płytowe, wśród nich są m.in: J. T. Roemhildt – prawykonanie kantat i A. Vivaldi – solowy motet „In furore” wraz z z zespołem Cappella Gedanensis/ SOLITON, K. Rozbicki – światowe prawykonanie „Missa Festiva” z orkiestrą Filharmonii Koszalińskiej/ ACTE PRÉALABLE, R. Rodgers, O. Hammerstain – „The Sound of Music” z Polską Filharmonią „Sinfonia Baltica” w Słupsku oraz „Adam Mickiewicz Ballad & Romances Music by Beniamin Baczewski” / DUX.

Doktor habilitowana Magdalena Witczak zatrudniona jest na stanowisku profesora w Akademii Sztuki w Szczecinie.

Rafał Kowalczyk

Edukację muzyczną prowadził równolegle na kilku instrumentach: fortepianie, waltorni i harfie. Ukończył Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, (klasa fortepianu Tatiany Shebanovej i Jarosława Drzewieckiego) oraz Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie (klasa waltorni Aleksandra Szebesczyka).

Laureat wielu konkursów i festiwali muzycznych, takich jak m.in.: Steinway Klavierspiel Wettbewerb w Hamburgu (2000) – III nagroda, VIII Śląski Konkurs Pianistyczny w Zabrzu (2007) – IV nagroda, VI Festiwal Instrumentów Dętych Blaszanych w Mielcu (2007) – II miejsce i Festiwal Fortepianowy „Bieszczady bez granic” (2009) – nagroda Złoty Parnas.

Solista waltornista Opery na Zamku w Szczecinie oraz wykładowca szczecińskiej Akademii Sztuki (pianista akompaniator), zarówno jako pianista jak i waltornista współpracuje również z wieloma orkiestrami, do których należą m.in.: Sinfonia Iuventus, Płocka Symfoniczna Teatru Wielkiego – Opera Narodowa, a także następujących filharmonii: im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Narodowej w Warszawie, Częstochowskiej im. Bronisława Hubermana, Gorzowskiej, Koszalińskiej im. Stanisława Moniuszki i Poznańskiej im. Tadeusza Szeligowskiego.

Piotr Kusiewicz

Studiował w Akademii Muzycznej w Gdańsku, w klasach fortepianu prof. Zbigniewa Śliwińskiego i śpiewu solowego prof. Jerzego Szymańskiego (dyplom z wyróżnieniem). Występował m.in. w Warszawskiej Operze Kameralnej, Teatrze Wielkim w Warszawie, Teatrze Wielkim w Łodzi, operach krakowskiej, wrocławskiej i bałtyckiej oraz we wszystkich polskich filharmoniach. Oklaskiwano Go również m.in.: w Berlinie, we Frankfurcie nad Menem (Alte Oper), w Kolonii, Lipsku (Gewandhaus), Londynie (Royal Festival Hall), Monachium, Nowym Jorku (Carnegie Hall), Paryżu (Théâtre des Champs Élysées) i Wiedniu (Musikverein).

W swoim repertuarze ma ponad 140 dzieł oratoryjnych i 20 partii operowych, a także cykle pieśni. Jest pierwszym polskim wykonawcą kompozycji Witolda Lutosławskiego pt. „Paroles tissées”, którą z NOSPR pod dyrekcją Antoniego Wita nagrał dla międzynarodowego koncernu NAXOS (nagroda w kategorii „Best Buy” miesięcznika "Gramophone). Z zespołami Filharmonii Narodowej (również pod dyrekcją Antoniego Wita i dla NAXOS) zarejestrował „Jutrznię” Krzysztofa Pendereckiego (nominacja do nagrody „Grammy Awards 2010”). Z kolei Firma Fonograficzna DUX wydała „Pieśni o ziemi” Gustawa Mahlera z udziałem Artysty, a także Jadwigi Rappé i WOSPR pod dyrekcją Michaela Zilma (nagroda „Prix de l'Academie du Disque Lyrique”).

Jednym z najważniejszych wydarzeń w życiu artystycznym tenora było w latach 1996-2002 światowe tournée z operą „Król Roger” Karola Szymanowskiego pod dyrekcją Charlesa Dutoit, obejmujące najbardziej prestiżowe sale koncertowe świata, w tym m.in. w Montrealu, Nowym Jorku, Paryżu, a także w Tokio.

Piotr Kusiewicz nagrał czterdzieści płyt kompaktowych i cztery albumy DVD.

Kierownik Katedry Wokalistyki Akademii Muzycznej w Gdańsku prowadzi też klasę śpiewu solowego w Akademii Sztuki w Szczecinie.

W marcu 2008 roku Twórca otrzymał krzyż „Pro Ecclesia et Pontifice” – najwyższe odznaczenie dla osób świeckich, przyznany przez papieża Benedykta XVI, a w roku 2016 medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” nadany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP.
Ars Longa, Vita Brevis