Newsletter Willi Lentza! Zachęcamy do zapisów! Szczegóły
Ikony Kultury. Robert Schumann. Toccata. Antoni Libera i Adam Tomaszewski Zapowiedź wydarzenia
Zapraszamy na kolejny pokaz spektaklu Zatrudnimy starego clowna! Zapowiedź wydarzenia

Wykonawcy koncertu Juvenum Hortus – Głosy Przyszłości

Nazarii Kachala

Absolwent Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie wokalistyki ad. dr hab. Adama Zdunikowskiego. Ukończył również studia Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego w Białymstoku. Swoje umiejętności wokalne doskonalił ponadto w Akademii Muzycznej im. M. Łysenki we Lwowie na Ukrainie w klasie wokalistyki prof. W. Dudara.

Wielokrotnie uczestniczył w seminariach i kursach wokalnych współpracując m.in. z Olgą Pasiecznik, Stefanem Piatnyczko, Andreasem Sommerfeld, Jaroslawem Kaliskim.

Laureat nagród i wyróżnień na konkursach o zasięgu krajowym i międzynarodowym, m.in.: Krajowy Konkurs Wokalny im. I. Malaniuk na Ukrainie, Międzynarodowy Konkurs Wokalny w Kijowie (2014) – I nagroda, XIV Ogólnopolski Konkurs Moniuszkowski „Aria i pieśń wieczorna” (2017) – wyróżnienie, I Ogólnopolski Konkurs im. B. Paprockiego (2019) – wyróżnienie, II Ogólnopolski Konkurs im. B. Paprockiego – II nagroda.

Prowadzi ożywioną działalność koncertową w kraju oraz poza jego granicami, wykonując repertuar operowy, operetkowy, oratoryjno-kantatowy i pieśniarski. W sezonie artystycznym 2018/2019 zadebiutował na deskach Opery Nova w Bydgoszczy, wcielając się w postać Rajcy I w operze komicznej Awantura w Recco, czyli drzewko wolności Macieja Maleckiego. W sezonie artystycznym 2019/2020 kreował rolę Yamadoriego w operze Madame Butterfly Giacomo Pucciniego oraz partię Stefana w Strasznym Dworze Stanisława Moniuszki.

Wojciech Urbanowski

Absolwent studiów licencjackich na Wydziale Wokalno-Pedagogicznym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, Filia w Białymstoku, klasy śpiewu prof. dr hab. Adama Zdunikowskiego.

Obecnie solista chóru Chóru Opery Nova w Bydgoszczy.

Debiutował w 2019 roku rolą Sempronia w spektaklu „Lo speziale” G. F. Haendla w reżyserii Beaty Redo-Dobber na Uniwersytecie Muzycznym w Białymstoku. W 2020 roku wystąpił na deskach Opery Nova w Bydgoszczy jako Maciej w „Strasznym Dworze” S. Moniuszki w reżyserii Natalii Babińskiej.

Zdobywca wyróżnienia na XIV Konkursie Moniuszkowskim Pieśń wieczorna w Białymstoku w 2016 roku oraz nagród specjalnych dyrektora Opery Bałtyckiej, Opery Krakowskiej i Opery Wrocławskiej w postaci udziału w przedstawieniu operowym w sezonie 2021/2022 na II Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. B. Paprockiego w Bydgoszczy.

Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Olgę Pasiecznik oraz Mariusza Kwietnia.

David Roy

Na swoim koncie ma wiele sukcesów na międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach wokalnych, m.in. II miejsce na III Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Sakralnej „Ars et Gloria” w Katowicach, I miejsce na V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Drezdenku, Grand Prix na XIV Ogólnopolskim Konkursie Moniuszkowskim „Aria i Pieśń Wieczorna” w Białymstoku, a także II nagrodę na XIX Międzynarodowym Festiwalu i Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu. Debiutował rolą Figara w „Cyruliku Sewilskim” Gioachina Rossiniego na Scenie Kameralnej Opery Nova w ramach 11. Międzynarodowego Operowego Forum Młodych, a w lutym 2019 roku zadebiutował na dużej scenie Opery Nova w Bydgoszczy rolą Belcora w spektaklu „Napój miłosny” Gaetano Donizettiego. Rok później brał udział w „Strasznym dworze” Stanisława Moniuszki jako Miecznik – również na scenie Opery Nova. Obecnie studiuje w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu Adama Zdunikowskiego.

Yana Hudzovska-Kit

Urodzona 20.10.1993 roku(Ukraina). Skończyła studia licencjackie i magisterskie z wyróżnieniem na Akademii Sztuki w Szczecinie w klasie śpiewu prof. Katarzyny Dondalskiej.

Swoje umiejętności doskonaliła na kursach i warsztatach wokalnych pod okiem wspaniałych śpiewaków i pedagogów : prof. Urszula Kryger, maestro Ewa Podleś, maestro Paul Esswood.

Jest laureatką konkursów tj.:
  • I miejsce na Ogólnopolskim Przeglądzie Piosenki Rosyjskiej w Szczecinie(2017)
  • Wyróżnienie ta nagroda specjalna Haliny Mickiewiczówny na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Słowiańskiej w Katowicach.(2018)
  • Wyróżnienie na Konkursie Wokalnym w Drezdenku(2018)
  • Wyróżnienie na VIII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Mławie im. Zdzisława Skwary (2019)
  • II nagroda (I nie przyznano) na V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Krystyny Jamroz(2019 Kielce)
  • Wyróżnienie i nagroda Specjalna im. Haliny Mickiewiczówny na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Bella Voce w Busku-Zdrój (2019)
  • III nagroda na Konkursie Wokalnym w Drezdenku(2019)
  • Wyróżnienie i nagroda specjalna za najlepsze wykonanie polskiego utworu na Międzynarodowym konkursie Wokalnym im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju
  • Finalista Międzynarodowego Konkursu im. Moniki Swarowskiej – Walawskiej w Krzeszowicach (lipiec 2021r.)
  • III miejsce na Konkursie Wokalnym im. Carla Loewe (listopad 2021)

W swoim dorobku artystycznym posiada wiele koncertów na scenie Filharmonii Szczecińskiej, Filharmonii Zielonogórskiej, Sali Kameralnej Opery na Zamku, Filharmonii Olsztyńskiej.

Zadebiutowała na deskach Opery na Zamku w postaci Mi („Kraina Uśmiechu”) pod batutą Jerzego Wołosiuka.

Koncertowała również pod batutą Paula Esswooda, Jerzego Koska, Czesława Grabowskiego, Jacka Kraszewskiego, Piotra Borkowskiego, Sławomira Chrzanowskiego.

Michał Landowski

Pianista, kameralista. Ukończył z wyróżnieniem studia w szczecińskiej Akademii Sztuki w klasie fortepianu prof. Bogusława Rottermunda. Jest laureatem wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych, m.in. w Austrii (II nagroda na Międzynarodowym Forum Muzycznym we Wiedniu) i we Włoszech (I nagroda oraz Nagroda Specjalna Dyrektora Artystycznego 29. Międzynarodowego Konkursu Młodych Muzyków „Citta `di Barletta. Jako pianista-akompaniator otrzymał także wyróżnienia na wielu konkursach wokalnych m.in. w Polsce, Niemczech i w Rosji. Michał Landowski występował z recitalami solowymi oraz z orkiestrami na wielu krajowych festiwalach, m.in. na XVIII Festiwalu Muzyka w Sandomierzu, na festiwalu „Mistrz i uczeń” w Pałacu w Wilanowie, na Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku oraz trzykrotnie na festiwalu Wieczory Chopinowskie na Okólniku w Warszawie. Wystąpił także na 37. Międzynarodowym Festiwalu Chopin w barwach jesieni w Antoninie oraz podczas oficjalnych obchodów Narodowego Święta Niepodległości, organizowanych przez Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej w Kolonii. W ubiegłych latach występował także w Niemczech, Czechach i Szwajcarii.

Michał Landowski działalność artystyczną łączy z aktywnością pedagogiczną, będąc zatrudniony w szczecińskiej Akademii Sztuki na Wydziale Wokalnym oraz w Katedrze Fortepianu. Był wielokrotnym stypendystą Gminy Police, Rektora Akademii Sztuki, trzykrotnie otrzymywał Stypendium Artystyczne oraz Stypendium Naukowe miasta Szczecina. W kręgu jego zainteresowań znajduje się kameralistyka wokalna. Dla wytwórni Acte Préalable nagrał cztery płyty: Józef Wieniawski – Komplet dzieł wokalnych, Robert Schumann – Myrten op. 25, Raul Koczalski – Dzieła wokalne. Ostatnim, najnowszym osiągnięciem Michała Landowskiego jest nagranie pieśni Władysława Żeleńskiego przy współpracy i na zaproszenie światowej sławy śpiewaczki – Katarzyny Dondalskiej.

Aleksandra Bałachowska-Jagusz

Ukończyła II stopień Społecznej Szkoły Muzycznej w Szczecinie, w klasie śpiewu Mirosława Kosińskiego. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu ad. dr hab. Iwony Hossy.

6 maja 2014 roku zadebiutowała na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu partią Rosiny w „Cyruliku sewilskim”, w spektaklu studenckim, pod kierownictwem muzycznym Przemysława Neumanna. Dzień później, także po raz pierwszy, zaśpiewała partię sopranową w dziele Carla Orffa „Carmina Burana”, obok Jerzego Mechlińskiego pod dyrekcją Warcisława Kunca.

W latach 2014-2016 współpracowała z Teatrem Wielkim w Poznaniu wykonując partię Ognia i Słowika w operze „Dziecko i czary” M. Ravela, w reżyserii R. A. Brauna, pod dyrekcją Patrycji Pieczary i Grzegorza Wierusa.

Od roku 2012 występuje na Letnim Festiwalu w Drezdenku i Krzyżu „Letnie Spotkania Kameralne" oraz na Nadnoteckim Festiwalu Muzycznym „Piękny śpiew”.

Wzięła udział w koncercie finałowym w ramach Festiwalu „Wratislavia Cantans” na zakończenie „Kursu Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej” pod batutą Przemysława Stanisławskiego.

17 kwietnia 2017 zaśpiewała Świąteczny Koncert Południowy, składający się z arii Bacha, Heandla, Mozarta i Kurpińskiego, który odbył się w sali Bogusława na Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie, przy akompaniamencie Iriny Palivody.

Półfinalistka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego "Geatano Zinetti 2017" w Veronie.

Finalistka IV Międzynarodowego Konkursu Wokalistyki Sakralnej w Katowicach w roku 2021 i zdobywczyni trzech dodatkowych nagród: wyróżnienie Imienia Maestry Anny Kościelniak, za najlepsze wykonanie utworu sakralnego, Prof. dra hab. Andrzeja Chorosińskiego -UMFC Warszawa oraz Dyrektora Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy – Macieja Puto.

15.10.2021 zadebiutowała w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, wykonując partię sopranową w „Mszy Koronacyjnej” W.A. Mozarta pod batutą Pawła Kapuły.

11.12.2021 zadebiutowała rolą Adeli w przedstawieniu „Zemsta Nietoperza” w Operze na Zamku w Szczecinie.

Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich, prowadzonych m. in. przez Ingrid Kremling – Domański, Olgę Pasiecznik, Urszulę Kryger, Izabelę Kłosińską, Adama Kruszewskiego, Jarosława Bręka i Wojciecha Maciejowskiego.