Newsletter Willi Lentza! Zachęcamy do zapisów! Einzelheiten
Die Termine für die Besichtigung der Villa haben sich geändert! Hier finden Sie den Terminplan für April. Besichtigung
Zapraszamy do udziału w konkursie SAXandVILLAS 2025. Einzelheiten
Latin Jazz Willa. Marita Albán Juárez Quartet. Zapowiedź koncertu
Ad Astra. Wariacje Goldbergowskie. Zapowiedź koncertu
Koncert Pasyjny. Oratorium Josepha Haydna. Siedem Ostatnich Słów Chrystusa Na Krzyżu. Zapowiedź koncertu
Kolekcja Doeringów pod lupą. Historia pewnej znajomości – nie tylko o obrazach Carla Schucha. Zapowiedź wydarzenia
Dźwięk. Wykład prof. Stefana Weyny. Zapowiedź wydarzenia
Ad Astra. Premiera i gwiazdy. Victoria w Willi Lentza. Zapowiedź koncertu
Fryderyk Chopin w Willi Lentza. Dzieła wszystkie. Wojciech Kubica Bericht
1888. Willa miłości. Powrót spektaklu! Zapowiedź wydarzenia
Konzertbericht

Fryderyk Chopin w Willi Lentza. Dzieła Wszystkie. Pavone Ensemble.

W sobotę (23 listopada) w Willi Lentza odbył się kolejny koncert organizowany w ramach cyklu prezentującego wszystkie dzieła najwybitniejszego polskiego kompozytora i pianisty. Tym razem francuscy muzycy z PAVONE ENSEMBLE (skrzypek Elie Hackel, wiolonczelista Thibaut Reznicek oraz pianistka Sarah Zajtmann), przedstawili wybrane pieśni Fryderyka Chopina oraz Jego utwory kameralne na skrzypce, wiolonczelę i fortepian.
Dla uczestniczących w koncercie melomanów, sporym zaskoczeniem było wykonanie Wariacji D-dur op. posth. z roku 1826 – jedynego zachowanego utworu fortepianowego Twórcy na cztery ręce. Wielki Artysta epoki romantyzmu za temat dzieła wybrał pieśń irlandzkiego poety Thomasa Moore’a, zbieżny z melodią neapolitańską „La Ricchiola”. Ten efektowny utwór zachował się w postaci niekompletnej. Rekonstrukcji całości dokonał Jan Ekier (publikacja w 1965 roku). Wiadomo również, że w roku 1827 powstała inna kompozycja na cztery ręce – Wariacje F-dur, dedykowane przyjacielowi Tytusowi Woyciechowskiemu. Niestety, zachował się tylko incipit kompozycji, a nuty zaginęły. Miejmy nadzieję, że już niedługo autograf wariacji ujrzy światło dzienne, podobnie zresztą jak odnaleziony wiosną tego roku (podczas porządków przeprowadzonych w Morgan Library & Museum na Manhattanie) wśród pocztówek podpisanych przez Pabla Picassa i listów Piotra Czajkowskiego – „przedmiot nr 147”, czyli nieznany walc Fryderyka Chopina.

Fotorelacja z 23.11.2024