Newsletter Willi Lentza! Zachęcamy do zapisów! Einzelheiten
Die Termine für die Besichtigung der Villa haben sich geändert! Hier finden Sie den Terminplan für Mai. Besichtigung
Zapraszamy na kolejny pokaz spektaklu Zatrudnimy starego clowna! Zapowiedź wydarzenia
Frida. Kolekcjonerka z Westendu. Zapowiedź wydarzenia
Lex Drewinski w Willi Lentza. Bericht
Prof. Katarzyna Dondalska przedstawia. Mozart da camera Zapowiedź koncertu
Jazz w Willi. Ikony Kultury. Grzegorz Ciechowski. Koncert Radosława Bolewskiego i Macieja Tubisa. Bericht
Ad Astra. Willa Italia. Zapowiedź koncertu
Ad Astra. Moments. S jak saksofon. Bericht

VOICEandVILLAS 2024

O projekcie...

SAXandVILLAS 2024

O projekcie...

Willa Lentza 3D

View...

Kommende Veranstaltungen

Heute, Sa, 27/04
19:00
Veranstaltung | Konzert
Fryderyk Chopin w Willi Lentza. Dzieła wszystkie
10:00-16:00
Ausstellung
10:00-16:00

News

Hinweis

VOICEandVILLAS 2024. Ogłoszenie wyników I etapu

Ogłaszamy wyniki I etapu Międzynarodowego Konkursu Wokalnego VOICEandVILLAS 2024!
Konzertbericht

Ad Astra. Moments. S jak saksofon

W poniedziałek (22.04.2024), w Willi Lentza odbył się kolejny koncert organizowany w ramach cyklu AD ASTRA. Na saksofonie – instrumencie skonstruowanym za życia fundatora szczecińskiej willi (przez belgijskiego budowniczego Adolphe’a Saxa w 1840 roku) zagrali: włoski instrumentalista Raffaele Manuel Padula, a także prof. Dariusz Samól oraz Saxademus Quartet w składzie: Wiktoria Kawik, Jianyu Feng, Patrycjusz Pura i Agnieszka Marmol. Muzykom towarzyszył pianista Marek Werpulewski.
Felieton | Autor: Janusz Wilczyński

Odejmować znaczy dodawać, czyli o sile wyrazu

Jest taka bardzo znana karykatura obrazu „Bitwa pod Grunwaldem” Jana Matejki. Narysował ją Stanisław Wyspiański. Jako, że bitwa to nie zakon kontemplacyjny albo medytacja w buddyzmie zen, więc na płótnie jednego z najwybitniejszych przedstawicieli malarstwa historycznego w Europie mnóstwo się dzieje. Wyspiański dzieło Matejki obejrzał, i dokonał swoistej, żartobliwej, syntezy. Na białej kartce narysował ciemne, splątane linie, wśród których umieścił sztandar z czarnym, krzyżem zakonu.